onsdag 31 maj 2017

Gåtor XDD

Jag tänker svara på några gåtor. Jag kommer skriva gåtan, mitt svar och det rätta svaret. Nu kör vi :)

1. Vilken gubbe kan man inte se på vintern?
Mitt svar: Eh, gubbar? Dem sitter väl inne på vintern för att det är kallt...
Rätt svar: Jordgubben
Kommentar: Hur dum är jag?

2. Vad är det man har framför sig men ändå inte kan se?
Mitt svar: Framtiden... Rätt svar: Framtiden
Kommentar: Den har man ju hört några gånger... 3.

3. Vilken råtta äter inte ost?
Mitt svar: Dammråttan, fast första gången jag någonsin hörde den trodde jag att svaret var "Råttor äter inte ost".
Rätt svar: Dammråttan

4. Vem går upp på morgonen utan att ha sovit en blund?
Mitt svar: Solen... Tror jag, den sover ju inte direkt.
Rätt svar: Solen

5. Vart flyger fåglarna?
Mitt svar: Först tänkte jag söderut, men nu säger jag att dem flyger framåt.
Rätt svar: Dit näbben pekar
Kommentar: Men det är ju ungefär samma sak ju! Dit näbben pekar är ju framåt!

6. På vilken fråga måste du alltid svara ja?
Mitt svar: Jag har hört den här förut, men jag minns inte svaret. Äh, jag kan inte svaret.
Rätt svar: Hur stavas ordet ja
Kommentar: Svarar man inte J-A då?

7. Vad är aldrig mer än en fot lång, oavsett hur lång den är?
Mitt svar: Foten...
Rätt svar: Foten

8. Vad går upp och ner utan att röra sig?
Mitt svar: Trappan
Rätt svar: Trappan

9. Bruna tanten bor i det bruna huset, svarta damen i det svarta huset, lila tanten bor i det lila huset och orange gubben i orange huset, vem bor i vita huset?
Mitt svar: Eh, Donald Trump.
Rätt svar: Obama
Kommentar: Den här sidan är antagligen gammal

10. Det fanns 10 fiskar i en stängd tank. 2 av dem sjönk, 4 simmade iväg och 3 dog. Hur många fiskar finns kvar?
Mitt svar: 10, ingen kunde ju ha lämnat tanken.
Rätt svar: 10 fiskar
Det här var nog allt för den här gången. Snart kommer en spelrecension så håll koll. Eller så kan man bara följa mig så får man en notis när jag lägger upp ett inlägg. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar